zaterdag 4 februari 2023

Door gevaarlijke gekken omringd - 5

 

 

We lopen door het donker over het fiets- en wandelpad langs het kanaal. Ik loop zoals altijd links, zodat je tegemoetkomende fietsers kunt zien. Een fel, dansend, groen licht nadert ons. Om een botsing te vermijden kijk ik achter me en ga rechts lopen. 

Het blijkt een dame in het zwart te zijn, die haar zwarte hond uitlaat. Om goed zichtbaar te zijn, draagt ze felle LED-verlichting op de buik.

Als we gepasseerd zijn, kijk ik om. Van achteren niets, geen enkel lichtje. In het donker van de nacht is ze met haar zwarte kleding en zwarte hond vrijwel onzichtbaar, terwijl ze rechts loopt.

Je begrijpt, dat je in het donker beter een lichtje kunt dragen. Maar je begrijpt niet, dat als je rechts loopt, je dat lichtje beter op de rug kunt dragen. Mevrouw heeft moeite met functioneel denken en brengt zichzelf en anderen daardoor in gevaar.

Deze mevrouw is niet echt een uitzondering, vrees ik. Op school leren we van alles, maar dit soort zaken gaat tegenwoordig velen helaas boven de pet.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten